Kayıtlar

2014 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Google dan rica eder etmez davetiyem gelmiş :)) [ Google Inbox Application on my OnePlus One ]

Resim
Uygulamayı yükledikten sonra çıkan mail adresine davetiye talebinde bulunmuştum. 
Davetiyeyi vereceğiz diye hemen bi mesaj geldi ve  dün itibariyle de gmail adreslerim Google inbox kullanımına açılmış... :)
Bir zaman Google Play Music uygulaması da böyle olmuştu :)
 yurt dışında gözüküp almıştım ve yine o şekilde kullanıyordum tabii... :D
















OnePlus One Yeni XNPH44S OTA güncellemesi...

Resim
Nexus gibi güncelleme alan bu cihazdan ve Cyanogenmod geliştircilerinden Lollipop güncellemesini yada CM 12 gibi bir sürüm beklerken halen ara sürümler gelmeye devam ediyor...
Bu son olur inşallah...

Numaralandırmaya bakılırsa ; 22,25,30,33,38,44 (3-5 artarken 41 olsaydı maaşallah derdik :D )

Harflendirmeler ; r,o,s...

Güncellemeyi nasıl yapacağız ???

1- cm-bacon-ac1ccf7921-to-5fa8c79c0b-signed.zip bu dosya düzgün bi şekilde indirilir


2- Cihazın hafızasına atılır

3- Recovery moda geçilir ya da fastboot tan sideload ile de flashlanabilir.

( Hatta OnePlus One toolkit 1.2-1.3 sürümleri var daha da kolaylaştırılmış )



Tavsiye : Twrp recovery ile bu işlemi yapmadan backup almanız

Ayrıca bi de düzgün bir wipe yapılırsa ,temiz iş yapmış oluruz...

Diğer bir husus ; xda forum da gördüğüm twrp de hata alınıyor olması 


bu zip dosyası signed bir dosya , bu imzayı kendi basit recovery si tanır, yani bu işlemi 2. aşamadan sonra recovery ekranından bu zip i seçerek yine sorunsuz tamamlayabiliriz.

Yeni gelen özell…

OnePlus One Pre-order Error...

Resim
OnePlus ilk defa pre-order yapacak ama bir türlü yapamıyor... :) 
Ya bilerek müşteri artırmak için ya da tedbirsizlik :)

Bi haftadır sürenin sıfırlanmasını bekledik, server kitlendi haliyle... üstüne bi 42 dk daha uzattılar , bakalım nasıl başedecekler...




Yeni Google Play Store 5 Material Design Lollipop :)

Resim
Gri,mavi, yeşil renkler daha da hakim olmuş...

Bu değişikliğe ihtiyaç da vardı zaten, renkler ne kadar doğru seçilmiş bilmiyorum ama ara sıra renk ve tasarımda değişikliğe gidilmesi güzel bişey...

Tabii bu değişim lollipop un tanıtımıyla paralel oldu... 

Android Lollipop lansmanında materyal dizayn üstünde çok durulmuştu, burda da alt yapısının oluştuğunu görüyorum...

 Renkler daha anlamlı olacak , her katman farklı bir boyut farklı bi bakış açısı düşüncesiyle canlılık katmayı planlıyorlar..

Android 5.0 & Google Play Store 5.0

Google Play Store 5.0.32 apk








En eski market sürümlerinden Google Play Store simgelerine...
ilk iki simgeyi halen samsung i7500 galaxy cihazımda kullanmaktayım :))













Tango Güncellemesi (hatalı mıydı kasıtlı mı?)

Resim
Biz kullanıcılar istemesek de "sms mesajları için Tango kullan " seçeneği işaretli geliyor :/
ve daha sonrasında tangodan bir özür mesajı...
Bana pek inandırıcı gelmedi :) amaç tango kullanımını arttırmak tabii ki... 
mesajlar için de tango kullanmak,whatsapp gibi...
intenet varsa tango yoksa oparatör den sms... 
izinleri baştan veriyoruz varsayılan mesaj uygulamamızı değiştiriyor...






SuperSu 2.14 versiyonu , Root yapma ve PlayStore uygulaması

Resim
Root nedir?
kelime anlamı kök dür. Kök dosyalarına erişim sağlar. Tıpkı windows ta system dosyalarına erişim sağladımız gibi...
Normalde dosyaları read etme imkanı sadece okuma . görme imkanı varken write yetkesi yazma ve değiştirme yetkisi Yetkili kullanıcı, super user tarafından (windowstaki admin) alınmış olur...

Yani kök lü değşiklik yapabilmemize imkan tanır.

SuperSu nedir?

Bu root erişiminin kontrolünü sağlayan ve çeşitli gelişticilerin çıkardığı aplikasyondur.

Mesela chainfire; çeşitli root gerektiren uygulamalar çıkarmıştır;
 mobile odin,
 cf.lumen, 
dslr controller, 
performance monitor, 
tethering uygulamaları (android 2.1-2.2 lerde usb,bt,wifi ile ağ paylaşımı yoktu, bu uygulamalar kullanılırdı)

Neden root gerekir?
izin almak için tabii ki örneğin bi uygulama cpu frekansını kontrol etmek ister, gerekirse frekansı düşürecek gerekirse iki çekirdeği uyku moduna alacak vs. bu tarz örneği çok...

İlk Root um ve İlk root uygulamam :)

ilk android telefonum Samsung Galaxy i7500 dü ve halen drakaz …

Nexus 6 ve Nexus 9 , Android 5.0 Lollipop ile geliyor....

Resim
Nexuslar da çıktı meydane :D

Kocaman bir Nexus 6 geldi!
Beklenen oldu ve Google, phablet boyutlu Nexus 6'yı resmi olarak tanıttı. Motorola tarafından üretilen Nexus 6, 5,96 inç'lik dev Quad HD ekranıyla şimdiye kadarki en büyük Google telefonu. 13 megapiksel kameraya, çift ön hoparlöre sahip cihaz, fırçalanmış alüminyum gövdesiyle telefonda "kaliteli" his arayanları tatmin edecek gibi görünüyor. Nexus 6'nın işlem gücü 2.7GHz dört çekirdekli Snapdragon 805'ten geliyor. 32GB ve 64GB'lık modeller olarak piyasaya sürülecek olan telefon, 3.220mAh'lik büyük bir pile sahip. Büyük ekranın bu pile ihtiyaç duyacağını düşünüyoruz.
Tasarımına baktığımızda telefon, Moto X'in "büyütülmüş" bir sürümüne benziyor. Ancak büyük telefonları seviyorsanız, bu kötü bir şey değil. Nexus 6, tabi ki Android son sürümü Android 5.0 Lollipop ile geliyor. Lollipop'ta bulunan bir güç tasarrufu işlevi, iddiaya göre pil ömrünü 90 dakika daha uzatabiliyor. (dalvikten …

Android 5 , Andorid LoLLiPop :D AndroidL :) 15 Ekim

Resim
KitKat tan sonra ne gelecek sürüm 4.5 mu 5.0 mi olacak derken tahmin edildiği gibi tanıtıldı...
Android Key Lime Pie, Android lemon meringue pie gbi tatlı çeşitlerine devam etmesi beklenirken Android Lion gibi farklı bi yorumda yapılmıştı. Bana sorsalardı Leb demeden Leblebi derdim :D






ONEPLUS ONE A0001 İÇİN YENİ XNPH38R OTA GÜNCELLEMESİ

M9 DAN SONRA M11....

OnePlus One Cyanogen Sürümleri

LİNKTEKİ DOSYAYI İNDİRİP EASY RECOVERY İLE FLASHLAYABİLİRSİNİZ...

http://download.cyanogenmod.org/get/jenkins/86415/cm-11-20141008-SNAPSHOT-M11-bacon.zip


YA DA SİSTEM GÜNCELLEMESİ RESİMDEKİ GİBİ GÖZÜKENLER ( ÜLKEDEN ÜLKEYE DEĞİŞEBİLİR ) TEK TIKLA YAPABİLİRLER (daha sorunsuz ve zahmetsiz olur ) 

ŞUAN BENDE GÖZÜKMEDİĞİ İÇİN ZİP DOSYASINI İNDİRİP FLASHLADIM
FLASHLAMA YAPMADAN ÖNCE KOMPLE WIPE YAPIN TEMİZ Bİ KURULUM AÇISINDAN...

güncellemeyi yapanlar olumlu olumsuz yanlarını belirtebilir


Bu güncellemeden sonra gelen ilk NIGHTLY versiyonu için, yani en sonki zip için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz

http://download.cyanogenmod.org/get/jenkins/86502/cm-11-20141009-NIGHTLY-bacon.zip

ANDROID ONE , PROJECT ARA and PROJECT TANGO... GOOGLE MOBILE development :)

Bu proje lego gibi bir proje ve isteyen istediği şekilde donanımı kullanarak ona uygun bir şekilde sistemini geliştirecek...

Bu cihazlar Android L sürümüyle piyasaya girecekler...

http://www.projectara.com/ projenin anasayfası



www.projectara.com/dev-boards/ projenin geliştirme bölümü Login olunmak gerekiyor...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://www.google.com/atap/projecttango/#project TANGO projesi

Bu projede Tango cihazında hareket takipi yapan kamera 3D çekim ve sensörlerle 3 boyut çizimler geliştirilmek isteniyor...

Project Tango Tablet Development Kit Our 7" development kit is powered by the new NVIDIA Tegra K1 processor packed with 4GB of RAM, 128GB of storage, motion tracking camera, integrated depth sensing, WiFi, BTLE, and 4G LTE (availability will depend on region and carrier). These development kits are designed for professional developers interested in exploring the future of mob…

Aspalt 8 Airborne güncelleme üstüne bir güncelleme daha :) UPDATE

Aspalt ta çok güncelleme yaptı yani... 

Oyun güzel zevkli de fazla bağlanmamak lazım, çünkü onlar puan satıyor can satıyor sizde kendinizi kaptırıp bunu satın alma ihtiyacı duyabiliyorsunuz :)

.Windows 9 u beklerken Windows 8.1 den Windows 10 a zıpladı :)

Resim
2015 de windows 9 hayatımıza girecek diye beklerken pat diye windows 10 tanıttılar...

Preview sürümü developerlar için 3 dilde indirmeye açıldı....



İSO KALIP DOSYASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN !!!

TEAM WİN RECOVERY PROJECT (TWRP) GELİŞMİŞ RECOVERY !!! ve ROOT YAPMA

Resim
OnePlus One ve çoğu android cihaz için olmazsa olmaz bir recovery :)

CWM den ve diğer basit recoverylerden en büyük farkı Touch Screen i kullanabiliyor olması...

Bu sayede Recovery ekranı içinde rahatlıkla yedek alıp zipli dosyalar flashlanabiliyor

Şu an ki son sürümü 2.8;

http://teamw.in/project/twrp2

OnePlus için image ları burada;

techerrata.com/browse/twrp2/bacon

Bu recovery ile ister root yapın, ister recovery yapın ya da yedek alın,rom flashlayın :)

Eğer recovery ekranını açtığınızda bi kaç satırlık basit recovery geliyorsa bu recovery dosyası flashlanmamıştır, bunu yapabilmek için terminale ihtiyaç vardır. Yani pcde ya da telefonda komut satırı işlemleri...

TWRP recoveryi kolay yoldan flashlamak için internette basitleştirmişler ;

http://www.mediafire.com/download/go4bwvawm4upb28/OnePlus+One+TWRP+2.7+Booter.zip

ya da 

https://mega.co.nz/#!ggUzhA4A!olMST-nqjSbKejj332yJ4rI-gUZ5umT1LC9H_tNW5kI

linkten indireceğiniz dosyayı klasöre çıkartıp rayglobe_start.bat dosyasını açın (gerekirse yönetici …

OnePlus One Tuş Kombinasyonları !!! FASTBOOT, ROOT,RECOVERY

zaten bi akıllı telefonda kaç tane tuş oluyor ki? :D

POWER +SES KISMA = TELEFON AÇIKKEN EKRAN GÖRÜNTÜSÜ ALIR

POWER +SES KISMA = RECOVERY MODE AÇAR (EĞER GELİŞMİŞ BİR RECOVERY İMAGE ATILMAMIŞSA BİR KAÇ SATIRLIK CyanogenMod Simple Recovery yer alıyor)

CyanogenMod Simple Recovery : zip uzantılı signature lü dosyalar flashlamak için temel recovery mode dur. Örneğin ; 30O official güncellemesi sistem güncellemesi vermeden 2-3 gün öncesinde oneplus forumundaki thread da yer alan zip dosyanı flashlamıştım.
Yani Official lar signature lü oluyor mantıken. Resmi imza mühür :))

POWER +SES AÇMA  = FASTBOOT MODE ( hızlı önyükleme modu)
Bu mod her android smartphone da bi kaç saniyede açılır ve kontrolü usbden bağladığımız pcye devreder bizlerde komut satırları ile imag flashlama başta olmak üzere çoğu işlemi gerçekleştirebiliriz )
Ben bunun yerine pc den bağımsız olarak gerekli dosyalar telefonun hafızasında bulunduğu sürece Rootlu kullanılması şart olan Terminal Emülatör den #su ile Root yetkisi alarak …

AnTuTu Benchmark v5.1 note 4 e hazır :)

Resim
AnTuTu Benchmark v5.0 ana sürümden sonra ilk çıkan sürümü v5.1 64-bit işlemcilere destek veriyor...

Yenilikler V5.1 - New 32-bit/64-bit CPU test - Reduce 3D test water effects to be more compatible with Snapdragon 805
AnTuTu Benchmark v5.1 burdan   indirilip güncellenebilir.

Galaxy Note 4 ve note 4 edge işlemci bilgisi;
AP2,7 GHz Quad Core Process (Snapdragon 805)1,9 GHz Octa Core (1,9 GHz Quad + 1,3 GHz Quad Core) Process
* May differ by country and carrier (bu bilgi resmi sitesinden)
Aşağıdaki resimler de AnTuTu dan ;

Note4 Snapdragon 805

Note 4 Exynos ( 8 çekirdek )

Bu da benim OnePlus One :D

Ertelenen Türksat 4A frekans geçiş ve HD yayınlar

Taa ramazandan bu yana bekliyoruz beklediğimize değdi ama keşke baştan bu tarih verilebilseydi (18 Eylül)...

Artık çoğu revaçta olan kanallar HD si ile de izlenebiliyor ki bazılarının zaten vardı onlarda digiturk suz, dmartsız izlenmiyordu. Bütün anlaşmazlıklar, gecikmeler de bunlardan kaynaklandı... 
Devlet yapması gerekeni yaptı geçte olsa HD yayınlara kavuşabildik :)

Led Tv ler son hızıyla yaygınlaşmaya devam ediyor, git gide tüplü tv kullanan sayısı azalıyor ... Yeni nesil Led Tv lerde Full HD uydu alıcı entegre edilmiş şekilde bu sayede uydu alıcı kutusu ve bağlantı kabloları görüntü kirliliği olmaktan çıkıyor...
Tüplü Tv ler için hd uydu alıcısının bir avantajı yok başta kare olduğu için ekran görüntü formatı desteklemiyor ve normal uydu yayınının kalitesi oldukça yeterli fakat bu normal uydu yayını yeni nesil Led Tv lerin ekran boyutlarının fazla olmasıyla ( 32" leri küçükten sayarsak :D en az 40" ve 42"olmak üzere :) ) bu normal uydu yayının çöznürlüğü daha da dağıl…

Swarm yeni android güncellemesi...

mayor 2 geldi mertlik bozuldu :D mayor yarışı bitti, şimdi asıl yarış tavsiyelerde yani yeni foursquare kısmında yapılsın isteniyor... biraz zor gösüksede... :)

Swarm Foursquare - 5 Eylül 2014 play store dan güncellemediyseniz güncelleyin...

Gördüğüm değişiklikler;

- Loading bar şekli ortadan yanlara doğru olmuş Gitt gibi :)

- Yeni ekstra etiketler (kokteyl bardağı, para vs.)

- sabit etiketler seçilirken küçük bir animasyon

-klavyede gözüken etiket seçici (sadece açılanlar gözükmekte ve 4 kategoriden oluşmakta)

Anlaşılan o ki etiketler ön plana çıkarak rozetlerin yerini alacak :D

ANTUTU 5 GELDİ.... (27 Ağustos 2014)

Resim
Çok beklenen yeni güncellemesi ile bir haftadır kullanımda... Ben de oneplusım için değişik rom larda ve değişik performans seçenekleri ile teker teker antutu benchmark puanlarını test ettim .

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antutu.ABenchMark&hl=tr (AnTuTu 5 play store) 34 mb boyutlu

Yenilikler V5.0 - New 3D test engine and scene. - New 2D test engine. - New Sigle Thread CPU test. - New HTML5 test. - Add more CPU test algorithm.
Bu kararlı sürüm çıkmadan önce AnTuTu v5.0 versiyonunun betasını kullanmaktaydım.

AnTuTu Benchmark X Jul,2014 (24 temmuz)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antutu.ABenchMark5 (30mb)












bakalım bir beta daha gelecek mi :)

Bu da kendi ekran kaydedicisi ile çektiğim videosu :

AnTuTU Benchmark v5.0 VS v5.0 beta1